mandag 7. juni 2010

Sutteklut




Måtte bare legge inn et bilde av go jenta her i huset med favoritt koseteppe sitt. Ja hun har faktisk det. Det er egentlig en fleeceponcho for kjølige høstkvelder til oss på to ben. Min datter Julie har skotsk kjærest og han feiret jul med oss 2008. Den ponchoen brukte han mye, og Frøya hadde et merkelig forhold til han en kort periode. Hun var en skikkelig ertekrok og hang på David så ofte hun kunne. Jo mer han ville at hun skulle la han være i fred jo mer frimerke ble hun. Og han lærte seg noen gode norske fraser i løpet av dette besøket:

1) IKKE RUMPA! <- Frøya ante ikke hva personlige grenser var og hadde absolutt ikke det. Når hun hilste på David, stakk hun snuta i rumpa hans. Enkelt og greit.

2) SITT! SITT! SITT!!! <- Pubertetsbomull i øra. Eller noe. Hun hørte ikke etter på noen ting.

3) IKKE BITE! <- Hun smakte litt på hender og skinka når David overså henne. For å få oppmerksomheten hans.

4) GÅ VEKK! <- Denne frasen fulgte stort sett "IKKE BITE!" Hun hørte ikke på noen av delene.

Vi har ledd godt av dette i ettertid. Ja David også. De har et helt greit forhold i dag. Men ponchoen får han nok ikke tilbake. Og det norske ordforådet hans har heldigvis utviklet seg litt mer. Ellers legger jeg inn et bilde av et kort med et flott fuglemotiv. Jeg er veldig glad i fugler.


Helt enkelt og rent, med papirer fra en Tilda serie, bilde har jeg ifra her . Synes motivet er så fint i seg selv så jeg pyntet kun med perler.

Ingen kommentarer: